Philip Kotler ne demişti?

fk

Şirketlerin ,  halen üzerinde ciddi olarak durmadığı Pazarlama ve Müşteri İlişkileri  konusunda Philip Kotler’in geçmişte yazdığı makaleden bir bölümünü paylaşmak ve hatırlatmak istiyorum…

Hizmet etmek istediğiniz pazarları ve Pazar segmentlerini dikkatli bir şekilde seçmemiz ve üstün bir değer yaratıp, iletip sunmamız gerektiği, temel mesajım olmaya devam ediyor.Bizim görevimiz markamız tarafından vaat edilenleri sunarak müşteri bağlılığını ve güvenini yaratmak.Günümüz de pek çok şirket müşterinin değeri ve müşteri odaklılığı üzerine ahkam kesiyor; ancak pek çok durumda eylem, konuşmaktan daha önemli.

Pazarlamanın şirketin uzun vadeli başarısına çok az katkısı olduğuna dair efsaneyi yıkmak istiyorum.Pazarlama günümüzde sadece satışa yardımcı olma değil aynı zamanda yeni olanakları belirleme ve yeni çözüm ve stratejiler yaratma potansiyeline de sahip.Aynı zamanda yönetimin pazarlamanın bazı nadir durumlar dışında mucizeler yaratamayacağının da farkına varması gerek.

Pazarlamanın neyi başarıp neyi başaramayacağı konusunda dürüst olmalıyız.

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: